16. toukokuuta 2017

Mä ja Mac

Mulla ja MacGyverilla on paljon yhteistä.
Me molemmat ollaan fiksuja,
ilman aseitakin selvitään ongelmista.
 
Ja meillä molemmilla on aina taskussa
Swiss Army Knife. Tietty.
Sillä ja aivojen käytöllä pärjäämme pitkälle.
 
Ja myös mua kiehtoi yläasteella ja lukiossa
sekä kemia että fysiikka. Ne ja linkkari,
voittamaton yhdistelmä.
 
Ja jääkiekko.
Myös mä pelasin nuorempana numerolla 7
ja olin helposti jäähyllä, kun ärsyynnyin.
 
MacGyver pääsi nimeään kantavaan tv-sarjaan,
mutta ei hälle se kuuluisa keltainen neste nivusista noussut
koskaan päähän. Päinvastoin.
 
Vieläkin Mac soittelee viikottain ja tavataan.
Sit vertaillaan uusia ideoitamme käyttää
linkkaria selvitymiseen.
 
Se on hauskaa puuhaa.

Vaikkakaan kovin moni ei ymmärrä  aina meitä,
että mennään metsään tai tahallaan lukitaan itsemme
johonkin rakennukseen. Ja sitten koetamme päästä ulos.
 
Mutta tällaisia me ollaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

AvaruusT 140 BPM