20. helmikuuta 2017

Renny Harlin

Soitin Rennylle.

Kerroin hälle avaruuskoppakuoriaisesta,
jonka näin Talman laskettelurinteessä eilen.
Se oli tullut sinne huolimatta pienestä tihkusateesta.

Se avaruuskoppis kyseli multa, että 
"ei kai täällä aina ole tihkua  ja paria astetta plussaa?"
No, ei ole aina. Nytkin sataa lunta ja on -0,2 astetta. Siis celsiusta.

Niin. Rennylle kerroin ideastani. Että alkaisi kavereittensa kanssa 
tehdä tositeevee-sarjaa tuosta avaruuskoppakuoriaisesta.

Sille avaruuskoppikselle kun tapahtui niin kaikenlaista siellä rinteessä.
Etenkin mua nauratti aivan kauheasti, kun sillä mäen jyrkässä kohdassa
tuli sisäsuksivirhe ja se vain liukui ja liukui. 

Räpisteli ja räpisteli, kun vauhti vain kasvoi sen liukuessa selällään.
Se oli niin hauska näky, kun kuudet pienet Salomonin sukset heilui
edestakaisin ilmassa kuin hullun kapellimestarin kädet...

Heti mulla tuli mieleen, että toi heppu on aivan oikeasti hauska. 

Se ei  esittänyt yhtään mitään vaan oli oma itsensä. 
SILTI oli hauska, hauskempi kuin mikään väkinäinen Putous 
tai säälittävän pelottava Vain elämää.

Julkkisselviytyjät? 

Ei, ton avaruuskoppakuoriaisen laskettelu Talmassa,
se oli aitoa selviytymistä. Näytti siltä, että se oli aidosti 
pistänyt itsensä likoon, todella kaukana mukavuusalueeltaan.

Mutta mitä mitä Renny sanoi mulle ideastani?

"Sori, ei. Mä en kuvaa tosi-teeveetä."

Siinä kaikki lyhyesti.

Mutta oikeasti luulen, että syynä oli se, 
että Renny on kotoisin Riihimäeltä ja mä Hyvinkäältä. 

Prkl. Pitkävihaisia ovat riksulaiset. Yhä.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Eh!